Episodios

  • עשרת ימי תשובה - פרק סולו ליום האישה הבינלאומי
    Mar 11 2024

    עשרת ימי תשובה הם עשרת הימים שבין ראש השנה ליום כיפור. אלו ימים שאדם צריך לבחון את מעשיו ומקומה בעולם, לעבור חשבון נפש, לקחת אחריות ולהתנצל ולחתור לתיקון.

    חשבתי על עשרת ימי תשובה בגלל שבין הבחירות המקומיות – שהתקיימו ב-27 בפברואר – עד ליום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ, היו עשרה ימים.


    בפרק הנוכחי דיברתי על ההבדלים במצבן של נשים בישראל בין 2018 לימינו, טעל הדרך ההכרחית לתשובה ותיקון.


    האזנה מועילה!

    Más Menos
    17 m
  • אבי בוסקילה (2) - אחרי המילואים
    Jan 26 2024

    בחודש מאי לפני הספירה, בפרק הראשון של הפודקאסט הזה, שוחחתי עם אבי בוסקילה - פעיל חברתי ותיק וחבר יקר.

    הפרק עם אבי היה הראשון בסדרה של 16 פרקים, בהם רציתי לדבר על היום שאחרי המחאה - איך אפשר להסתכל קדימה ולבנות ישראל טובה יותר.

    קו השבר של שבעה באוקטובר היה הקו שהפך את הפודקאסט הזה מהיום שאחרי המחאה ליום שאחרי שבעה באוקטובר. אנחנו בעיצומה של התקופה הקשה הזאת, ועדיין קשה מאוד להרים את הראש ולהסתכל על ישראל ביום שאחרי המלחמה.

    בפרק הנוכחי, השישי במספר מאז 7 באוקטובר, חזרתי לשוחח עם בוסקילה. דיברנו על שלושת חודשי שירות המילואים שעשה, על החזרה הביתה, על איך זה מרגיש מבפנים וכמה זה כואב מבחוץ וגם על העתיד הפוליטי הקרוב.

    האזנה מועילה!

    Más Menos
    37 m
  • מייסם ג'לג'ולי (2)
    Dec 23 2023

    בפרק החמישי מאז ה-7 באוקטובר, שוחחתי שוב עם מייסם ג'לג'ולי, מנכ"לית צופן ופעילה חברתית ותיקה.

    דיברנו על התגובה של החברה הערבית בישראל למתקפה הנוראית של החמאס, על תגובות הפוליטיקאים וחלקים מהציבור כלפי החברה הערבית והפחד להתבטא. על הדומה והשונה בין פלסטינים אזרחי ישראל ובין פלסטינים מהגדה ועזה, וגם על איזו התפכחות נדרשת.

    האזנה מועילה!

    Más Menos
    35 m
  • מיכאל מנקין
    Dec 7 2023

    בפרק מספר עשרים דיברתי עם מיכאל מנקין - פעיל פוליטי, מנהל רשת השותפות וממובילי השמאל האמוני.

    דיברנו על הדרך להגיע לחברה טובה יותר אחרי המלחמה, ומה זה אומר לגבי הפעולות שלנו היום; על המלחמה עצמה, על פדיון שבויים ועל מוסר יהודי.

    האזנה מועילה!

    Más Menos
    42 m
  • היום שאחרי המלחמה - אבישי בן ששון גורדיס (2)
    Nov 14 2023

    לפני כשלושה חודשים דיברתי עם ד"ר אבישי בן ששון גורדיס בפרק שעסק בסירוב להתייצב למילואים בעקבות המהפכה המשטרית ובעתיד הצבא.

    בפרק הנוכחי חזרנו לשאלה כמה המחאה הייתה משמעותית מבחינת כשירות הצבא בשבעה באוקטובר, דיברנו על המחדלים של אותו היום, דנו במטרות המלחמה ובקשר בין מיטוט יכולות החמאס ובין החזרת החטופות והחטופים והתחלנו לדון בשאלה מהי תפיסה שמאלית מדינית ביום שאחרי 7 באוקטובר.

    האזנה מועילה.

    Más Menos
    50 m
  • היום שאחרי האסון - נחומי יפה
    Nov 1 2023

    שלושה שבועות וחצי עברו מאז השבת האיומה של שבעה באוקטובר, והחיים שלנו נחלקים ללפני ואחרי. אנחנו עדיין קוברים את מתינו. עוד שמות של נרצחים וחטופים ממשיכים להתפרסם מדי יום. והציבור הישראלי כולו עבר טלטלה משמעותית, ובכללו – גם החברה החרדית.

    בפרק 18 של "היום שאחרי המחאה" דיברתי עם ד"ר נחומי יפה - פסיכולוגית פוליטית, חברת סגל במחלקה למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב ומנהלת מכון תתיא למדיניות חרדית.

    דיברנו על החברה החרדית ביום שאחרי האסון של שבעה באוקטובר – על הפעילות ההתנדבותית הענפה, על בנייה מחדש של החוזה החברתי בין החברה החרדית לציבור הישראלי, על ההנהגה הפוליטית החרדית ועל הכספים הקואליציונים.

    האזנה מועילה.

    Más Menos
    40 m
  • אבי דבוש 2 - אחרי האסון
    Oct 16 2023

    אלו ימים קשים מאוד. הטבח והזוועות שקרו בשבת האיומה של השבעה באוקטובר השאירו את החברה הישראלית הלומי אבל מצד אחד, ומהצד השני – בהתגייסות מלאה. ממילואים לצה"ל, דרך סיוע לתושבי הדרום ולחיילים – באוכל, לינה, הסעות ומה לא. זאת שעתה היפה של הסולידריות הישראלית, שלצערנו מגיעה לצד תפקוד איום של המדינה. זאת פעולה אזרחית שמחליפה את המדינה במובנים רבים, בוודאי בשעות ובימים הראשונים אחרי האסון הנורא.

    בפרק הקודם שוחחתי עם הפעיל החברתי והפוליטי אבי דבוש, שהוא גם תושב קיבוץ נירים בעוטף עזה. בחרתי לשוב ולדבר איתו היום, שבוע ויומיים אחרי המתקפה הרצחנית.

    דיברנו על מה שקרה לו ולמשפחתו בשמחת תורה, מה צריך לעשות כעת כדי לחזור לעוטף ועבור תושבי הדרום, על הלחימה נגד החמאס ועל החטופים והשבויים.

    Más Menos
    36 m
  • אבי דבוש
    Oct 3 2023

    בפרק 16 של "היום שאחרי המחאה" דיברתי עם אבי דבוש - מנכ"ל קול רבני לזכויות אדם, מייסד תנועת הפריפריות וממובילי מחאת הדמוקרטיה בנגב.

    דיברנו על יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף, ועל תפיסת היהדות; על האפקטיביות של המחאה אבל גם על ה"חורים" שלה; על התרגום ההכרחי של המחאה לפוליטיקה, ואחר כך גם למדיניות; וגם על מבנה פוליטי חדש, שובר שוויון.

    האזנה מועילה!

    Más Menos
    45 m