Episodios

  • גיא מזיג - להיות ראוי לחלום הכי גדול שלנו
    Sep 3 2024
    להקת הדורבנים, זוכרים? עם "יצאנו לרקוד" ו"שוב הדיסקו כאן"? גיא מזיג היה בן 17 כשהם פרצו. הוא אחד ה-כותבים, מלחינים, מעבדים, מפיקים וכמובן גם גיטריסטים המרתקים בארץ. עם אלבומי סולו משלו (כמו "השחור החדש"). גיא עבד כמעט עם כל זמר ולהקה שאתם מכירים. דני סנדרסון אמר שהוא "אנציקלופדיה של מוסיקה". דיברתי איתו על איך מדמיינים חלום רחוק ומלהיב, אבל מבינים שאנחנו עוד לא ראויים לו. אז איך מתכוננים? השאלה הראשונה היא כמה תהיו מוכנים להשקיע בזה ואיך תעשו את זה - זאת בעצם העסקה של החיים... דיברנו על איך להיות ראויים לחלומות הכי גדולים שלנו.
    Más Menos
    43 m
  • ד"ר חיים שפירא - סקרנות בלתי אחראית
    Aug 21 2024
    מהי "אהבה שקטה"? ומה הכוח המיוחד שלה מול אהבה הירואית או גרנדיוזית? חיים שפירא (אחד המיוחדים והמרתקים) הוא מרצה, סופר והוגה דעות מוכר ומשפיע מאוד כבר שנים רבות. הזמנתי אותו לשוחח ביחד בפודקאסט על החיים, על החלטות, על זמן אוזל ועל מה עושים עכשיו?. כבר הרבה זמן שאנחנו מכירים מרחוק, מחליפים זה את זה לעיתים על הבמה, ושמחתי כל כך לדבר מקרוב ולהכיר. חיים משתף כיצד גילה שאביו האוהב חיפה משך שנים על הדמנציה של אמו מבלי שאיש ירגיש בכך. הוא מדבר על אושר, על "5 יחידות בלימודי פליאה" ועל איך לחיות את החיים עם חרדת קודש בריאה.
    Más Menos
    1 h
  • אמיתי רצון - מה זה נקרא באמת לדעת?
    Aug 14 2024
    איך אפשר להיות מנכ"ל של חברה טכנולוגית בלי שום רקע טכנולוגי ועוד להוביל אותה להיות יוניקורן? איך מנהלים פגישה שכל מי שיושב מסביב לשולחן יודע יותר ממך? שיחה מרתקת על הקשר בין לדעת בדיוק איפה הגבולות שלנו בשביל שנהיה מסוגלים לחצות כמעט כל גבול. וגם למה הדבר הכי חשוב שיהיו לנו שריטות בחיים לספר עליהם בראיון העבודה הבא שלנו? ולמה צריך לקום כל בוקר ולהרגיש שאנחנו מתחילים מאפס, את הכל מחדש? שיחה מרתקת עם אמיתי רצון מנכ"ל חברת הסייבר פנטרה.
    Más Menos
    49 m
  • צורי דבוש - הכוח של שאלות פתוחות
    Aug 7 2024
    קוראים לו צורי דבוש. אחרי שנתיים של לימודי עיצוב העיפו אותו מבצלאל כי הוא "לא ראוי לשאת את שם המוסד". בגיל 35 היה שותף לאקזיט ורכלו עליו ש"היה לו מזל", ואחרי שרכש את חברת קליל (חלונות) לעגו לו על הבחירה המוזרה וניבאו לו התרסקות. שיחה עם מייסד שנחוש לתרום לפריפריה, האיש שהגיע לחברה בקשיים והבטיח לעובדים שלו שהם יחייכו בגדול (הבטיח וקיים). מה הוא חושב שצריך לעשות עכשיו?
    Más Menos
    51 m
  • יורם יעקובי - שימו-לב להרגלים שלכם
    Jul 8 2024
    הוא לא הולך לישון לפני שסיים לרוץ וללכת 10 קילומטר ביום. הוא קורא תמיד שלושה ספרים במקביל (אחד באנגלית, אחד בעברית ואחד של חידות), ופעמיים-שלוש בשנה הוא בוחר עיר בעולם ועובר לחיות ולעבוד בה חודש שלם, כל פעם ביבשת אחרת. חוץ מזה, הוא משקיע הון סיכון, מנטור של סטארט-אפים, נציג של קרן השקעות סינית ויושב ראש עמותת תפוח לצמצום פערים בחינוך. אז מה הוא חושב על עולם העבודה, על העתיד שלנו, על מדע בדיוני, הרגלים ומטרות, וגם - איך השיחה עם סאטיה נאדלה (היום מנכ"ל מייקרוסופט) שינתה את חייו.
    Más Menos
    46 m
  • צביקה הדר - איך להמשיך מחדש?
    Jun 28 2024
    צביקה הדר הוא המון דברים יחד: רב-סרן במילואים, הילד משיכון ד' בבאר שבע, ז'וז'ו חלסטרה ושחקן נחשב בהצגות של חנוך לוין. הוא אוהד כדורגל שהפך למנחה בערוץ הספורט, וההיה גם את כוכב נולד ונינט טייב, ואת "לצבי יש בעיה" ועוד המון. כל השנים הוא קם ונפל וקם מחדש, בגדול, נלחם להישאר רלוונטי ולהתחדש. הוא מדבר על חוסן נפשי, על עליות ומורדות בחיים, ועל הרגעים הקטנים בחיים שהוא עושה הכל כדי לזכות בהם עוד הרבה שנים קדימה.
    Más Menos
    44 m
  • גל לוסקי - הגדרה מקצועית: מקדשת חיים
    Jun 21 2024
    העמותה שהקימה גל לוסקי מפעילה רופאים ומתנדבים כדי להציל פליטים באזורים מוכי אסון שהממשלה המקומית לא מסייעת להם. הם מגיעים, לרוב בזהות בדויה, למדינות כמו רואנדה, נפאל, אינדונזיה, לוב, פאקיסטן, צ'אד,
    או סוריה. נטפליקס כבר הציעו לה לעשות עליה סדרה.
    אחרי שאחיה הגדול נפצע קשה במלחמת לבנון, היא נדרה נדר לחיות חיים של משמעות מסוג אחר ומאז היא כהגדרתה - "מקדשת חיים". מאז ה-7 באוקטובר עזבה הכל והיא מתמסרת לעזור בכל מה שאפשר פה בישראל. איך פתאם קם אדם ומחליט להקדיש את חייו לאנשים זרים שמעולם לא הכיר.
    Más Menos
    42 m
  • יוצרי קופה ראשית יניב זוהר ונדב פרישמן - לגלות את הקסם של האחר
    Jun 18 2024
    יוצרי קופה ראשית אחראיים לאחת הקומדיות הכי מצליחות אי פעם. הם משתפים אותנו בפרק בכל הדרכים שהם מצאו כדי לחשוב על רעיונות יצירתיים, כל פעם מחדש. איך מעצבים לעצמנו את המעבדה של הרעיונות שלנו? איך הם מצליחים ליצור דמויות קיצוניות כל כך, שמצליחות עדיין לעורר בנו הזדהות?
    ואיך יוצרים סדרה שגורמת לנו להתפעל מאנשים שונים מאיתנו וגם לצחוק עליהם, ובעיקר על עצמנו. מפגש עם היוצרים יניב זוהר ונדב פרישמן.
    Más Menos
    32 m