Episodios

  • "נזכור את כולם": סרן איתי כהן ז"ל
    Jul 25 2024

    סרן איתי כהן ז”ל, בן 22 מרחובות, היה מפקד צוות ביהל"ם שנפל בשבת השחורה בקיבוץ עלומים. אביו יניב סיפר: "ב-7.10 ב-04:00 איתי חזר מבילוי ובין האזעקות עלה על מדים. הוא וחבריו ליחידה הקפיצו את עצמם. הם פשוט עלו על ציוד ויצאו כל אחד לגזרה ואזור מסוים, כשאיתי קיבל את קיבוץ עלומים. כשהרבש"צ של הקיבוץ ראה את איתי מגיע, הוא אמר שזה החייל הראשון שראה מהבוקר. הצוות שלו התחיל לבצע סריקות ולחם בעוז במחבלים. במהלך היתקלות, איתי נורה. באותו היום כולנו התכתבנו איתו. אופק אחותו שאלה אותו איך הוא מרגיש והוא ענה לה ש"אין תחושות, יש מחויבות". זה משפט שמלווה אותנו עד היום" | האזינו לשיחה המלאה במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    10 m
  • "נזכור את כולם": סרן ניתאי עמאר ז"ל
    Jul 18 2024

    סרן ניתאי עמאר ז"ל, בן 22 מעלומים, היה קצין בחיל ההנדסה הקרבית שנפל בשבת השחורה בדרכו אל מחנה רעים (אוגדת עזה). אביו מיכאל סיפר על גבורתו ועל האדם שהיה: "הוא גדל בקיבוץ עלומים, התחנך בסעד ואז ביבנה, הוא היה אמור ללכת לעתודה במדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון ובסוף לא הסכים, הוא העדיף ללכת אחרי החלום להיות לוחם. באותה שבת בבוקר הוא פתח את הטלפון בשש וחצי בבוקר וראה את ההודעות בקבוצה של הקצינים והבין, הוא אמר לי 'צריכים אותי', ואז הלך להתלבש ולצאת לבסיס. בדרך הוא ראה מחבלים ואנשים שנמלטים אז הוא עצר ונלחם. כשהגיע לשם סמח"ט, הוא מצא אותו ותיאור אותו בצמרמורת: 'הוא היה בחור דתי נקי ויפה מהבית'. סיפרו לנו שסביבו היו 14 גופות של מחבלים" | האזינו לשיחה המלאה במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    9 m
  • "נזכור את כולם": סמ"ר תומר יעקב מזרחי ז"ל
    Jul 11 2024

    סמ"ר תומר יעקב מזרחי ז"ל, בן 21 מהושעיה, היה לוחם בעורב הנח"ל ונפל באנדרטה ליד מוצב סופה ב-7 באוקטובר. אביו דוד סיפר: "שמתי לי למטרה לחקור את הרגעים האחרונים של תומר. הצלחנו לאכן את הטלפון שלו ולהצליב נתונים. כך גיליתי שתוך כדי שצוותו של תומר עזר ל-9 לוחמים לצאת מאכזרית שחטפה טילי RPG, הוא שמע בקשר שיש צוות אחר שנצור במיגונית באזור האנדרטה. בדרך אליה, טיל פגע ברכבם. הצבא לא היה מסוגל לתת לנו את המידע הזה ולצערי הייתי רציתי להשיג אותו בעצמי" | האזינו לשיחה המלאה בתוכניתם של הילה קורח ויאיר שרקי במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    14 m
  • "נזכור את כולם": סמל אמיר איל ז"ל
    Jul 4 2024

    סמל אמיר איל ז"ל, בן 19 מחיפה, היה לוחם איסוף בגדוד 414 שבחיל הגנת הגבולות, ונפל בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר. אביו שי סיפר: "בסביבות 07:15 הותקפה העמדה שבה היה אמיר, הוא נפגע אך הצליח לחסל את המחבל שירה בו. לאחר מכן, אמיר חבר לארבעת חבריו הבלונאים, סמ"ר נטע בר עם ז"ל, סמ"ר שמעון אלרואי בן שטרית ז"ל, סמ"ר דניאל שפרבר ז"ל וסמל שמעון לוגאסי ז"ל. הם תפסו עמדה בתוך מיגונית ונלחמו נגד עשרות מחבלי נוח'בה וחיסלו מספר ניכר מהם, עד שלבסוף נכנעו ליתרון המספרי שלהם. יש לנו נחמה קטנה - שאנחנו יודעים שבזכות הלחימה של אמיר, הבלונאים ושל לוחמי גולני שהיו בבסיס, הנזק לקיבוץ נחל עוז הסמוך היה פחות באופן משמעותי מביישובים אחרים בעוטף עזה" | האזינו לשיחה המלאה בתוכניתה של מזל מועלם במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    15 m
  • "נזכור את כולם": סגן יונתן גוטין ז"ל
    Jun 27 2024

    סגן יונתן גוטין ז"ל, בן 20 ממודיעין, היה קצין תקשוב ביחידה הרב ממדית, שנפל בבארי בשבעה באוקטובר. אמו אלה סיפרה: "מוקדם בבוקר הוא קיבל טלפונים מהיחידה והתארגן תוך 5 דקות, נכנסתי אליו ושאלתי מה קורה? הוא ניסה להרגיע אותי, הוא היה ממש ממוקד, אסף את עצמו ואמר: 'אימוש הכל בסדר'. בש"ג של בארי הסמ"פ אמר לו: 'אתה יודע אתה לא חייב להיכנס, רק תגיד לי לא ואתה בחוץ', אז יונתן אמר לו: 'מה יש לך? אתה צריך אותי, המדינה צריכה אותי, אני איתך על מלא אחי' זה הפך למוטו של הפלגה שלו, פלגה ד'" | האזינו לשיחה המלאה בתכניתה של טלי ליפקין-שחק במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    12 m
  • "נזכור את כולם": סרן הדר קמה ז"ל
    Jun 20 2024

    סרן הדר קמה ז"ל, בן 24 ממושב גבעת שפירא שבעמק חפר, היה קצין בסיירת מטכ"ל שנפל ב-7 באוקטובר. אמו גילה סיפרה: "לא דאגתי להדר, ידעתי שהוא עוסק בדברים משמעותיים אבל שכל מה שהוא עושה מתוכנן ומאוד מסודר ושמור. מה שהטריד אותי בבוקר 7.10 זה שנפל טיל בתל אביב וחשבתי איך הדר יצא מהדירה שלו בשלום כדי להגיע ליחידה. צוות זיסר, שהדר היה חלק ממנו, נלחם מול מחבלים רבים בכפר עזה, בגבורה יוצאת דופן, תוך חתירה למטרה ובאומץ רב. הצוות הצליח לשנות את פני הקרב" | האזינו לשיחה המלאה בתכניתה של טלי ליפקין-שחק במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    11 m
  • "נזכור את כולם": רס"ן אדיר עבודי ז"ל
    Jun 13 2024

    רס"ן אדיר עבודי ז"ל, בן 23 ממודיעין, היה מפקד פלוגה בבא"ח זיקים שנפל בשבעה באוקטובר. אמו ויקי סיפרה: "הוא מצא את עצמו המפקד הבכיר, הם היו חמישה עשר אנשי צוות ומתוכם נפלו שישה.הוא נתן את הפקודה לטירונים לרדת מהעמדות ושהסגל יצא במקומם. עוד לפני הוא הוכיח את עצמו כמפקד שדואג לחיילים שלו, הוא אמר לי שיש פה חיילים שאין להם אוכל, ואמר לי 'אמא אני החלטתי שאני מוציא 1500 ש"ח מכספי ועושה תווי שי', ואמר לחיילים שצה"ל נותן להם את זה" | האזינו לשיחה המלאה בתכניתה של טלי ליפקין-שחק במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של נופלי 7 באוקטובר:

    Más Menos
    10 m
  • "נזכור את כולם": רס"ל אופק רוסו ז"ל
    Jun 6 2024

    רס"ל אופק רוסו ז"ל, בן 21 מקדימה צורן, היה צוללן לוחם בשייטת 13, ונפל בקרב על קיבוץ בארי בשבת השחורה. אביו יניב סיפר: "ביום האחרון שראינו אותו, חיבקתי אותו חזק. ילד עם חיוך גדול מאוד, לב ענק, ילד טוב, ערכי מאוד. חשוב למדינה שלנו שתמשיך להתקיים שיהיו עוד כאלו, אני חושב עליו כל הזמן והוא מאוד חסר" | האזינו לשיחה המלאה בתכניתה של טלי ליפקין-שחק במסגרת מיזם "נזכור את כולם" שמביא את סיפוריהם של קורבנות 7 באוקטובר:

    Más Menos
    10 m