Episodios

  • שיעור 08: פסיכולוגיה חיובית
    Jan 9 2024

    הגישה החדשה לפסיכולוגיה שכבשה את העולם במהירות, לא רק בגלל המחקרים הממוקדים אלא בזכות הפילוסופיה החדשה והגישה השונה להסתכלות על התחום.

    אנשים אוהבים פסיכולוגיה חיובית כי בתוך השיעורים האלה אפשר למצוא דרכים מעשיות לשפר את איכות החיים שלנו וגם את הבריאות הפיזית והנפשית שלנו.

    Más Menos
    48 m
  • שיעור 07: הפרעות נפשיות - פסיכופתולוגיה
    Dec 14 2023

    בשיעור הזה בנושא פסיכופתולוגיה ננסה לענות על השאלה מהי מחלה נפשית או הפרעת נפש?

    מצד אחד, הרבה מהמחקרים בתחום הפסיכולוגיה התחילו עם הכוונה לעזור לאנשים עם הבעיות הנפשיות האלה. מצד שני, אנחנו עדיין מתקשים להגדיר חלק מהדברים או להבין איך באמת נכון להתייחס אליהם.

    Más Menos
    58 m
  • שיעור 06: אינטיליגנציה
    Nov 29 2023

    בשיעור הזה אנחנו נכנסים לעומק לאחד הנושאים המרתקים, הנחקרים והבדוקים ביותר, שבאותו זמן הצליח להפוך למאוד שנוי במחלוקת ואפילו מוקצה.

    היסטוריה של חקר האינטיליגנציה ישנם פרקים אפלים במיוחד, אבל עד היום אנחנו ממשיכים לגלות עוד ועוד תגליות מרגשות ומרתקות על היכולת השכלית של בני האדם.

    Más Menos
    45 m
  • שיעור 05: תיאוריות וגישות באישיות
    Nov 22 2023

    אחד הנושאים המרתקים בפסיכולוגיה זה מה הופך אנשים למה שהם, איך נבנת האישיות שלהם ואיך האישיות הזו - משפיעה על ההתנהגות שלהם.

    בפרק הזה, ננסה להבין מהן הגישות השונות למחקר באישיות, מה הייתרונות והחסרונות של הגישות האלה ונשמע כמה מהתיאוריות המרתקות ביותר.

    Más Menos
    1 h y 2 m
  • שיעור 04: תהליכי תפיסה וקשב
    Nov 16 2023

    בשיעור הזה על נבין איך עובד התהליך של הקלט החושי שלנו, איפה נוצרים פערים בין מה שקיים במציאות החיצונית לבין איך שאנחנו מבינים את הדברים או תופסים אותם.

    בנוסף נדבר על הנושא של קשב, מהם הדברים אליהם אנחנו לא שמים לב, מהם הדברים אליהם אנחנו כן שמים לב - ואיך הדברים שאנחנו לא שמים לב אליהם משפיעים עלינו.

    Más Menos
    48 m
  • שיעור 03: התפתחות הנפש מהילדות לבגרות
    Nov 7 2023

    בשיעור הזה נדבר על מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית, הזרם בפסיכולוגיה שחוקר את ההתפחות של בני האדם לאורך השנים החל מהלידה (ואפילו לפני) ועד זיקנה.

    ננסה לגעת בשיעור הזה בנושא גם מנקודת מבט ביולוגית פיזיולוגית וגם מנקודת מבט של תיאורטיקנים מפורסמים ואדירים.

    Más Menos
    1 h y 6 m
  • שיעור 02: איך המוח שלנו עובד
    Nov 7 2023

    בשיעור הזה נדבר על מבוא למה שנקרא בהרבה שמות: מדעי המוח, נוירוביולוגיה, נוירופסיכולוגיה, פסיכוביולוגיה, פסיכולוגיה פיזיולוגית ועוד

    בגדול? מהן המערכות הפיזיות בגוף שלנו שהן למעשה הביטוי הפיזי (הידוע לנו) למה שאנחנו קוראים לו נפש. החלקים בגוף שיקבעו איך נרגיש, נחשוב ונפעל.

    Más Menos
    50 m
  • מבוא לפסיכולוגיה: שיעור ראשון
    Nov 7 2023

    השיעור הזה הוא השיעור הראשון בקורס, במסגרת השיעור הזה אני מסביר מה זה בכלל פסיכולוגיה, איך מלמדים פסיכולוגיה באוניבסריטאות הטובות בעולם, עובר על הסילבוס של הקורס, מסביר את החשיבות של לימודי פסיכולוגיה ומסכם בקצרה את האסכולות השונות בפסיכולוגיה ושיטות המחקר העיקריות.

    Más Menos
    1 h y 1 m