Episodios

  • قسمت پنجم: «آزادی»؛ آیا پناهندگان استرالیا آزادی را یافتند؟ کدام آزادی؟
    Jun 24 2023
    در قسمت پایانی پادکست‌های «در جست‌وجوی آزادی» پناهندگان استرالیا روایت‌های فردی خود را از مفهوم آزادی تعریف می‌کنند و در پایان به یک سوال اساسی پاسخ می‌دهند؛ «آیا آن‌ها طعم آزادی را چشیدند؟«
    Más Menos
    21 m
  • قسمت چهارم: «زندگی» در کشور جدید با زخم‌های قدیمی؛ «تروما»، درد مشترکی که پناهندگان را رها نمی‌کند
    Jun 23 2023
    پناهندگانی که بعد از چالش‌های بسیار به استرالیا می‌آیند و امید شروع یک زندگی نو دارند با مشکل جدیدی روبرو می‌شوند؛ دردها و زخم‌های گذشته به شکل «تروما» هر روز و هر لحظه آن‌ها را رها نمی‌کنند. اما ریشه مشترک همه این تروماها در کجاست؟ و چه راهکاری برای روبرویی با‌ آن‌ها وجود دارد؟
    Más Menos
    24 m
  • قسمت سوم: «برزخ» و بلاتکلیفی که پناهندگان در آن زندگی می‌کنند
    Jun 22 2023
    بعد از خروج از ایران پناهندگان براساس شرایطشان دو راه را پیش رو دارند؛ زندگی در برزخی در کشوری مثل ترکیه یا زندگی در جزایر استرالیا. اما روزهای برزخ و بلاتکلیفی برای پناهندگان چگونه بود؟ چگونه قوانینی که ۱۰ سال پیش در استرالیا تصویب شد ناگهان زندگی انسان‌ها را تغییر داد؟
    Más Menos
    21 m
  • قسمت دوم: وقت «خداحافظی»، وقت «رفتن»؛ جدایی از سرزمین مادری برای پناهندگان چطور است؟
    Jun 21 2023
    بعد از انتخاب احبارانه، پناهندگان کوله بارشان را بستند و بعد از خداحافظی از دل اقیانوس و بام آسمان به سمت استرالیا حرکت کردند. اما آیا آن‌ها واقعا خداحافظی کردند؟ و مسیر فرارشان چگونه بود؟
    Más Menos
    16 m
  • قسمت اول: «انتخاب»، «اجبار» و «قدرت» ؛ روایت پناهندگان از دلیل فرارشان در ایران
    Jun 20 2023
    از یک بهایی، تا یک زندانی «چپ» و یک فرد همجنس‌گرا هر یک به دلیلی خاص ایران را ترک کردند. اگرچه به نظر می‌رسد همه این دلایل به ظاهر متفاوت ریشه‌ای مشترک داشته باشد؛ «رابطه با قدرت»
    Más Menos
    15 m
  • «در جست‌وجوی آزادی»؛ پادکست‌هایی برای هفته پناهندگان
    Jun 17 2023
    پادکست‌های در جست‌وجوی آزادی به زودی در هفته پناهندگان از اس‌بی‌اس فارسی پخش می‌شود؛ در این پادکست‌ها روایت‌های پناهندگان در استرالیا در پنج قسمت بازگو می‌شود و در نهایت آن‌ها به یک سوال پاسخ می‌دهند؛ آیا آن‌ها طعم آزادی را چشیدند؟
    Más Menos
    3 m