Episodios

  • پایان: «کوییر، زندگی، آزادی»؛ مرگ فقط برای همسایه نیست
    Apr 13 2023
    در قسمت پایانی رنگین‌کمان در غربت، مونا یک فعال کوییر فمینیست در استرالیا، درباره شعار «کوییر، زندگی، آزادی» صحبت می‌کند و از این می‌گوید که چرا تبعیض‌های جنیستی برای همه اهمیت دارند.
    Más Menos
    15 m
  • قسمت ششم: «قوانین جنسیت‌زده»؛ روایتی از بازجویی، تهدید و فرار افراد همجنسگرا از قانون در ایران
    Apr 6 2023
    قسمت ششم رنگین‌کمان در غربت، درباره قوانین جنسیت زده در ایران و حتی استرالیاست. قوانینی که می‌تواند برای جامعه رنگین‌کمانی خطر اعدام داشته باشد.
    Más Menos
    15 m
  • قسمت پنجم: «آزار کلامی»؛ سوال پرسیدن عیب نیست، گاهی آزار است
    Mar 30 2023
    در قسمت پنجم رنگین‌کمان در غربت، تعریف آزار کلامی عنوان می‌شود و اعضای جامعه رنگین‌کمانی درباره این صحبت می‌کنند که چگونه «سوال پرسیدن» گاهی می‌تواند به معنای ورود به حریم خصوصی افراد باشد.
    Más Menos
    13 m
  • قسمت چهارم: «شرم»؛ چرا فشارهای جامعه ایران در آن سوی دنیا هم جامعه رنگین‌کمانی را رها نمی‌کند؟
    Mar 23 2023
    اعضای ایرانی جامعه رنگین‌کمانی روایت‌های مختلفی از فشارهای جامعه به آن‌ها می‌گویند، فشارهایی که باعث شده تا برخی از آن‌ها مجبور شوند حتی اینجا در استرالیا هم هویتشان را پنهان نگه‌ دارند. اما علت این موضوع چیست؟ باورهای نادرست جامعه نسبت به جامعه LGBTQIA+ چیست؟ و در پایان مسئولیت تک تک شهروندان برای حل این مسئله چیست؟
    Más Menos
    15 m
  • قسمت سوم: «عشق بدون قیدوشرط»؛ خانواده‌ها در قبال فرزندانشان از جامعه +LGBTQIA، چه وظایفی دارند؟
    Mar 16 2023
    خانواده‌ها در قبال فرزندانشان برای آموزش مفاهیم جنس و جنیسیت چه وظایفی دارند؟ در چه سنی باید به فرزندانشان این مسائل را آموزش بدهند؟ این گفت‌وگو چه اهمیتی دارد؟ و در پایان، گفت‌وگو درباره جنسیت کودک دقیقا باید به چه شکلی صورت بگیرد؟ در این پادکست جامعه‌ رنگین‌کمانی با بیان خاطره‌هایشان از والدینشان و همچنین به کمک روان‌شناسان سعی می‌کنند به این سوالات پاسخ بدهند.
    Más Menos
    18 m
  • قسمت دوم: «کاملا طبیعی‌»؛ علم درباره هویت‌های رنگین‌کمانی چه می‌گوید؟
    Mar 9 2023
    افراد با جنس‌های متفاوت می‌توانند طیفی از جنسیت‌های متفاوت داشته باشند، اما برخی می‌گویند این طبیعی نیست و جامعه رنگین‌کمانی برچست اختلال‌های مختلف می‌زنند. اما این باور چقدر صحیح است؟ روان‌شناسان در این رابطه چه می‌گویند؟ و چطور باور غیرعلمی برای زمانی که راک یک موسیقی شیطانی در نظر گرفته می‌شد، هنوز بین برخی وجود دارد؟ در این قسمت از پادکست‌های رنگین‌کمان در غربت به این سوالات پاسخ می‌دهیم.
    Más Menos
    15 m
  • قسمت اول: «جنس، جنسیت و البته هویت»؛ مسیری از شناختن، ساختن و انتخاب کردن
    Mar 2 2023
    شاید بسیاری از شما تصور کنید که جنس و جنسیت دو واژه مشابه هستند اما در واقع Sex و Gender یا به زبان فارسی جنس و جنسیت دو مفهوم متفاوت هستند. در اولین قسمت از پادکست‌های «رنگین‌کمان در غربت» مرز اساسی این دو مفهوم توضیح داده می‌شود و ‌اعضای جامعه رنگین‌کمانی روایت می‌کنند که یکی دانستن جنس و جنیست چه پیامدهایی در زندگی آن‌ها داشته است.
    Más Menos
    13 m
  • «رنگین‌کمان در غربت»؛ پادکست‌هایی از روایت‌های رنگارنگ جامعه +LGBTQIA
    Feb 24 2023
    قسمت اول پادکست‌های «رنگین‌کمان در غربت» به زودی از اس‌بی‌اس فارسی منتشر می‌شود.
    Más Menos
    5 m