Episodios

  • آنچه باید درباره زبان عامیانه آسترالیا بدانید
    Apr 5 2023
    دوست دارید در بریکی بیکی بخورید؟ می‌خواهید امشب باربی داشته باشید؟ گیج شدید؟ نگران نباشید، بسیاری‌ها با شنیدن زبان عامیانه آسترالیا از گیجی شروع به سر خاراندن می‌کنند.
    Más Menos
    19 m
  • چرا 'فوتی'؟ آنچه باید درباره ورزش در آسترالیا بدانید
    Mar 31 2023
    یکی از اولین چیزهایی که بعد از آمدن به آسترالیا متوجه آن می‌شوید، علاقه‌مندی وافر آسترالیایی‌ها به ورزش و تماشای مسابقات ورزشی است. در واقع ورزش بخش جدایی‌ناپذیری از فرهنگ و هویت ملی استرالیا است. به همین دلیل، قسمت پنجم مجموعه پودکاست 'روزنه‌ای به آسترالیا' را به همین موضوع اختصاص داده‌ایم.
    Más Menos
    21 m
  • با فرهنگ و هنر غنی آسترالیا آشنا شوید
    Mar 24 2023
    در این قسمت از مجموعه پودکاست روزنه‌ای به آسترالیا، به هنر و فرهنگ غنی آسترالیایی می‌پردازیم. به مشهورترین جاذبه‌های فرهنگی و هنری آسترالیا، از جمله هنر بومی، موسیقی، نقاشی و موضوعات دیگر نگاه می‌کنیم و تفاوت‌های هنر و فرهنگ آسترالیا را با حوزه فرهنگی خودمان مقایسه می‌کنیم.
    Más Menos
    27 m
  • با فرهنگ طنز و شوخ‌طبعی آسترالیایی آشنا شوید
    Mar 16 2023
    آیا گاهی در موقعیتی قرار گرفته‌اید که احساس کرده باشید دوستان آسترالیایی تان با شوخی‌های شان شما را مسخره می‌کنند؟ نگران نباشید، شما قطعاً تنها نیستید! در این قسمت از مجموعه روزنه‌ای به آسترالیا، جوک‌های منحصربه‌فرد استرالیایی را که برای چندین دهه بازدیدکنندگان و مهاجران تازه‌وارد به این کشور را سردرگم کرده‌اند، رمزگشایی می‌کنیم.
    Más Menos
    13 m
  • 'کارخانگی‌ات کجاست؟': دانستنی‌های سیستم آموزش آسترالیا
    Mar 9 2023
    برای مهاجران تازه‌وارد، درک سیستم آموزش آسترالیا می‌تواند دشوار باشد. چرا به فرزندم کارخانگی نمی‌دهند؟ فرق مکتب دولتی با خصوصی چیست و کدام یکی برای آینده فرزندانم بهتر است؟
    Más Menos
    17 m
  • کوسه و تمساح: چرا آسترالیایی‌ها هنوز عاشق ساحل اند؟
    Mar 1 2023
    آسترالیا با بیش از ۱۰ هزار ساحل در امتداد خطوط ساحلی‌اش، ملتی عاشق شنا، آب و فعالیت‌های آبی است. در اولین قسمت از مجموعه پودکاست روزنه‌ای به آسترالیا، به این می‌پردازیم که چرا آسترالیایی‌ها این‌قدر به ساحل وابسته هستند.
    Más Menos
    20 m
  • آسترالیایی بودن به چه معناست؟
    Feb 6 2023
    به نظر شما، چه چیزی فرهنگ آسترالیا را نسبت به فرهنگ کشور آبایی تان و سایر کشورها متمایز می‌سازد؟ مجموعه پودکاست جدید اس‌بی‌اس دری، روزنه‌ای به آسترالیا، وجه تمایزهای فرهنگی این کشور پهناور را به کاوش می‌گیرد. این مجموعه حاوی دانستنی‌هایی جالب در مورد جنبه‌های خاص فرهنگ آسترالیایی، از جمله زبان عامیانه، ورزش، آموزش، شوخ‌طبعی و فرهنگ ساحلی است.
    Más Menos
    4 m