Episodios

  • دریچه‌ای به استرالیا: فرهنگ طنز و شوخ‌طبعی استرالیایی
    Mar 2 2022
    ششمین اپیزود مجموعه «دریچه‌ای به استرالیا» درباره شوخ طبعی و جوک‌های استرالیایی‌ها است و خانم دکتر مرضیه صادق‌پور، پژوهشگر، نویسنده و استاد رشته زبانشناسی فرهنگی در Deakin University مهمان برنامه ماست.
    Más Menos
    11 m
  • دریچه‌ای به استرالیا: ورزشی‌ترین کشور جهان
    Feb 23 2022
    ورزش بخش مهمی از فرهنگ و هویت ملی استرالیا است. اپیزود پنجم از مجموعه پادکست‌های «دریچه‌ای به استرالیا» به هویت ورزشی متمایز استرالیا و محبوب‌ترین ورزش‌های این کشور می‌پردازد و مهمان ما در برنامه امروز آقای مجید وارث، مستندساز، گزارشگر، مفسر ورزشی و اولین تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» است.
    Más Menos
    15 m
  • دریچه‌ای به استرالیا: اصطلاحات عامیانه و لهجه‌ها
    Feb 16 2022
    در اپیزود چهارم از مجموعه پادکست‌های «دریچه‌ای به استرالیا» درباره انواع و تفاوت‌های زبان عامیانه و لهجه‌های انگلیسی استرالیایی یا Aussie slangs and accents و همینطور درباره کلماتی که از فارسی وارد زبان انگلیسی شده و تاریخچه بعضی از آنها صحبت می‌کنیم و نظرات چند مهمان برنامه را هم در این مورد تقدیم‌تان خواهیم کرد.
    Más Menos
    15 m
  • دریچه‌ای به استرالیا: از باربیکیوی گوشت کانگورو تا وجیمایت و کیک پاولوا
    Feb 9 2022
    آیا تا به حال گوشت کانگورو یا witchetty grub را امتحان کرده اید؟ می‌دانید از چه زمانی meat pies یا پای گوشت در استرالیا درست شد؟ شیرینی‌های استرالیایی مورد علاقه شما چیست؟ امروز در مورد برخی از غذاهای نمادین و معروف‌ترین غذاهای استرالیایی صحبت می کنیم، غذاهایی که ممکن است تا حالا نمی‌دانستید که قابل خوردن هستند!
    Más Menos
    17 m
  • مجموعه پادکست های رادیو اس بی اس فارسی به نام «دریچه ای به استرالیا»
    Feb 5 2022
    رادیو اس بی اس فارسی با مجموعه پادکست های «دریچه ای به استرالیا» هر هفته، به یک موضوع جدید درباره فرهنگ استرالیا می پردازد و به وجه تمایزهای آن نسبت به سایر نقاط دنیا، به ویژه سبک زندگی بسیار متفاوتی که با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی دارد، خواهد پرداخت.
    Más Menos
    10 m
  • دریچه‌ای به استرالیا: جاذبه‌های فرهنگی و هنری استرالیا
    Feb 2 2022
    وجه تمایز و قوت هنر استرالیا در عرصه جهانی، هنر و موسیقی مردمان بومی و جزیره‌نشینان تنگه تورس است که هزاران سال است که با استفاده از نقاشی، آهنگ، رقص و بسیاری از آلات موسیقی‌شان آثار بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. در این قسمت «دریچه‌ای به استرالیا» به جاذبه‌های فرهنگی استرالیا از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، بازیگری و هنر مردمان بومی نگاهی داریم و در این خصوص با چند هنرمند ایرانی و ابوریجینال هم گفتگو کرده‌ایم.
    Más Menos
    13 m
  • «دریچه‌ای به استرالیا»: فرهنگ ساحلی و ورزش‌های آبی در استرالیا
    Jan 26 2022
    استرالیا سرزمین بیش از ۱۰ هزار ساحل است. این به این معنی است که اگر بخواهید هر روز از یک ساحل جدید دیدن کنید، نزدیک به ۲۷ سال طول می‌کشد تا تمام سواحل استرالیا را ببینید! از سواحل‌ ماسه‌ای نرم گرفته تا سواحل مواج صخره‌ای... کیست که خاطره‌ای از دریا در گوشه‌ای از این دنیا ندارد؟ حتی اگر اهل شنا کردن نباشید، روح دریا و قدم زدن روی شن‌ها، قدرت و انرژی دگرگون‌کننده و آرامش‌دهنده دارد.
    Más Menos
    15 m
  • دریچه ای به استرالیا
    Jan 15 2022
    کانگوروها، کوالاها، اپرا هاوس و یک سفر حداقل ۲۰ ساعته ... فکر می‌کنیم می توانید حدس بزنید که ما در مورد کدام کشور صحبت می کنیم! رادیو اس بی اس فارسی با مجموعه پادکست‌های «دریچه‌ای به استرالیا» هر هفته، به یک موضوع جدید درباره فرهنگ استرالیا می پردازد و به وجه تمایزهای آن نسبت به سایر نقاط دنیا، به‌ ویژه سبک زندگی بسیار متفاوتی که با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی دارد، خواهد پرداخت.
    Más Menos
    4 m