Episodios

  • در سال مالی جدید از چه راهکارهایی می توانیم برای بهره بیشتر از پولمان استفاده کنیم؟
    Jul 5 2024
    با وارد شدن به سال مالی جدید خوب است که راجع به مفاهیمی مثل سقف واریزی به صندوق بازنشستگی یا Concessional Contributions Cap بدانیم که ابزاریست برای پایین آوردن پرداخت مالیات و افزودن به صندوق بازنشستگی.
    Más Menos
    8 m
  • کاهش مالیات از امروز؛ افراد چقدر سود می‌برند؟
    Jul 1 2024
    از امروز همه استرالیایی‌ها مالیات کمتری پرداخت می‌کنند، اما این کاهش‌ها چقدر است؟ و چه تاثیری بر درآمد افراد دارد؟ محمدرضا نیازی، حساب‌دار ثبت‌شده در ساوف‌ استرالیا در گفت‌وگویی با اس‌بی‌اس فارسی به این سوالات پاسخ می‌دهد.
    Más Menos
    15 m
  • پایان سال مالی در استرالیا و نکات مهمی که باید آنها را در هنگام تسلیم اظهارنامه های مالیاتی خود بدانید
    Jun 20 2024
    رفته رفته به پایان سال مالی در استرالیا نزدیک می شویم. اما آیا می دانید اولویت های اداره مالیات استرالیا برای امسال کدامند؟ نکات مهم و جدیدی که افراد باید در زمان تسلیم اظهار نامه های مالیاتی خود در سال جاری به آن توجه داشته باشند، چیست؟
    Más Menos
    10 m
  • در فصل مالیات در استرالیا چگونه کلاهبرداری ها را شناسایی کنیم؟
    Jun 13 2024
    داده‌های جدید بانک کامنولت استرالیا نشانگر آن است که ۲۴ درصد استرالیایی‌ها پیشتر هدف کلاهبرداری‌های مالیاتی قرار گرفته‌اند و ۳۱ درصد آنها در شناسایی انواع مختلف کلاهبرداری‌ها مشکل دارند. با ورود استرالیایی‌ها به فصل مالیات و تسلیم اظهارنامه های مالیاتی، کارشناسان نیز از مردم خواسته اند تا به دلیل افزایش موارد کلاهبرداری و سرقت اطلعات فردی، همواره احتیاط پیشه کنند.
    Más Menos
    11 m
  • «استقلال مالی، بازنشستگی زود هنگام» چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟
    Jun 12 2024
    در جهان امور مالی در استرالیا همواره از عبارتی مانند «استقلال مالی، بازنشستگی زود هنگام» یا به زبان دیگر Financial Independence, Retire Early (FIRE) نام برده می شود.
    Más Menos
    10 m
  • چه زمانی برای خرید مسکن در استرالیا اقدام کنیم؟
    May 30 2024
    چه زمانی برای خرید خانه در استرالیا اقدام کنیم؟ تغییرات نرخ بهره چه تاثیری بر قیمت خانه در استرالیا دارد؟ و چگونه برای دریافت وام مسکن اقدام کنیم؟ آرین ناهید، بروکر (broker) در گفت‌وگو با اس‌بی‌اس فارسی به این سوالات پاسخ می‌دهد.
    Más Menos
    10 m
  • آیا می دانید چگونه می توانید «سلامت مالی» خود را ارزیابی کنید؟
    May 7 2024
    آیا می دانید افراد چگونه می توانند سلامت مالی خود را ارزیابی کنند؟ به عبارت ساده تر، آیا روش های عملی برای تعیین اینکه آیا رفاه مالی فرد در معرض خطر است، وجود دارد؟
    Más Menos
    10 m
  • آنچه باید درباره ثبت یک کسب و کار در استرالیا بدانید
    Feb 28 2024
    اگر فردی به دنبال ثبت کسب و کار یا همان بیزنس در استرالیا باشد، مراحل کلیدی که باید آنها را بداند یا آنها را دنبال کند، چیست؟ اشتباهات رایجی که افراد در هنگام ثبت کسب و کار در استرالیا مرتکب می شوند چیست و چگونه می توان از آن اجتناب کرد؟
    Más Menos
    9 m