• אנשי הגם וגם

  • De: HIT
  • Podcast

אנשי הגם וגם

De: HIT
  • Resumen

  • העולם משתנה- כל הזמן ובקצב מהיר- וכל שינוי מציף שאלות מהותיות שכולנו הולכים לישון איתן בלילה: מה המקום שלנו כאינדווידואלים על הכדור הזה? כמה אנחנו חופשיים באמת לקבל החלטות? (רמז- לא ממש), כמה יכולת השפעה יש לנו על הסביבה שלנו? עד כמה הבינה המלאכותית נוכחת בחיים של כולנו והאם יש ממה לחשוש?

    יחד עם המגיש עומר ברנע ומרצי בית הספר ללימודים רב תחומיים בHIT- המכון הטכנולוגי בחולון, נצלול מדי פרק לכמה מהשאלות הכי בוערות ומסקרנות לכל אדם שחי בעידן הנוכחי- לצעירים שנמצאים בתחילת הדרך ולבוגרים שעוצרים במהלכה ובוחרים לשאול - לאן ואיך?

    ולמה אנשי "הגם וגם"? כי אנחנו מאמינים שלכל שאלה יכולות להיות כמה תשובות- גם מהזוית המדעית, וגם מהזוית התרבותית. גם מהזווית הטכנולוגית, אבל גם מהזוית ההיסטורית או הרוחנית. ובכל פרק נגלה מחדש- כדי למצוא את הדרך ולהתפתח בעולם החדש שאנחנו חיים בו- כדאי שנדע ונהיה אנשי הגם וגם.

    2024 ADIO
    Más Menos
activate_WEBCRO358_DT_T2
Episodios
  • פרק 3: בעולם של חוסר וודאות – כמה באמת אנחנו משפיעים על המציאות?
    May 18 2022

    אנחנו חיים בעידן של חוסר וודאות - מגיפה עולמית, מלחמה בין עמים, משבר אקולוגי- יש תחושה כזאת שאולי הכל גדול מאיתנו- האם יש לנו בכלל יכולת לשנות את המציאות כשכוחות כאלה חזקים פועלים בה? אולי דווקא עכשיו יש הרבה מקום לכל אחד מאיתנו ליזום וליצור שינוי שיוביל ליציבות. אז עד כמה יש לאדם הצעיר יכולת להשפיע? מה הבדל בין יזמים חברתיים ויזמים עסקיים? מהו הפרופיל של יזם וחדשן והאם כל אחד מאיתנו יכול לעשות את זה?

    הפודקאסט בשיתוף ביה"ס ללימודים רב תחומיים ב- HIT המכון הטכנולוגי בחולון

    Más Menos
    35 m
  • פרק 2: העולם בעידן הדיגיטאלי- טכנולוגיות סייבר ובינה מלאכותית נפגשות
    May 18 2022

    הבינה המלאכותית נועדה לחקות את החשיבה האנושית באמצעות הטכנולוגיה- זה כבר לא חלק מסרט מדע בדיוני- אבל האם היא בדרך להתעלות עליה? נדבר על האנשים שעומדים מאחורי הטכנולוגיה וכמה זה קריטי לדעת מי הם בדיוק, נגלה כמה כל אחד מאיתנו חשוף לטכנולוגיה הזאת כבר היום- מה הסכנות ואיך אפשר להתגונן, נסתכל קדימה אל תוך עולם המטא-וורס, "עולם העל", ונשאל- האם הוא צעד אחד קטן לפני נקודת הסינגולריות בה האדם יאבד שליטה?

    הפודקאסט בשיתוף ביה"ס ללימודים רב תחומיים ב- HIT המכון הטכנולוגי בחולון

    Más Menos
    33 m
  • פרק 1: מהי בחירה והאם היא בכלל בידינו? גנטיקה וחיידקים מול הגות ומוסר
    May 18 2022

    בפרק הראשון והחגיגי שלנו, נגלה עד כמה אנחנו באמת חופשיים לקבל החלטות לבד וכמה מקום יש לגנטיקה ולסביבה שלנו בתהליך הבחירה- או שמא דווקא ההחלטות שלנו יכולות להשפיע ולשנות את הDNA שנולדנו איתו? נחשף לתחום חדש ומסעיר בעולם המדעי – האפיגנטיקה- GAME CHANGER אמיתי בכל הנוגע לבחירות שאנחנו עושים.
    אורחים: הרב אביחי קצין, ראש בית המדרש "ראשית" ורב קהילות ברעננה, ומרצה על מהותו של האדם בזוית הסתכלות יהודית, וד"ר אלעד שגב, מרצה בביה"ס ללימודים רב תחומיים ב- HIT המכון הטכנולוגי בחולון, וחוקר בתחומי הביולוגיה החישובית.

    הפודקאסט בשיתוף ביה"ס ללימודים רב תחומיים ב- HIT המכון הטכנולוגי בחולון

    Más Menos
    33 m

Lo que los oyentes dicen sobre אנשי הגם וגם

Calificaciones medias de los clientes

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.