MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

By: Radio Kielce
  • Summary

• Każda podróż jest przygodą, dostarcza wrażeń, ale jednocześnie kształci. Zapraszamy do podróżowania z Radiem Kielce – „Muzyczne podróże” w soboty po godz. 10. Wszystkie audycje „Muzyczne podróże” są dostępne do odsłuchania na portalu podcasty.radiokielce.pl.
    Copyright Radio Kielce
Episodes
  • Czechy mniej znane
    Aug 10 2024
    Czechy to nie tylko Praga. Zaproponowaliśmy wędrówki po czeskich Karkonoszach i Beskidach, a także po Czeskiej Szwajcarii z Pravcicką Bramą – największą bramą skalną w Europie. Odwiedziliśmy urocze miasta z długą historią, np. Ołomuniec, Stramberk, Mikulov i Litomierzyce. Byliśmy w muzeach Skody i Tatry. Nie zabrakło specjałów czeskiej kuchni. Zajrzeliśmy do Muzeum Serków Ołomunieckich w Losticach. Gościem Jerzego Jopa był Jakub Juszyński ze Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach i Instytutu Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK, bloger. Z drugim gościem, Sławomirem Skowronem, zajrzymy do wielu pięknie zachowanych zamków i pałaców, a także przyjrzymy się obrzędowi palenia czarownic.
    37 mins
  • Między Florencją a Rzymem. O sztuce Michała Anioła
    Aug 3 2024
    W „Muzycznych podróżach po Europie” zaproponowaliśmy wycieczkę śladami dzieł Michała Anioła, wielkiego człowieka renesansu. Zaczęliśmy w bazylice Santo Spirito we Florencji, gdzie można zobaczyć krucyfiks wyrzeźbiony w drewnie przez młodego Michała. Podziwialiśmy Pietę watykańską, Pietę Bandini w Muzeum Katedralnym we Florencji, Pietę Rondanini w Castello Sforzesco w Mediolanie, Dawida w Galleria dell’Accademia we Florencji, Sąd Ostateczny w Kaplicy Sykstyńskiej w Pałacu Watykańskim, freski w watykańskiej Kaplicy Paulińskiej, Mojżesza w bazylice św. Piotra w Okowach w Rzymie, nagrobki w Kaplicy Medyceuszów przy kościele San Lorenzo we Florencji, zaprojektowany przez mistrza Plac Kapitoliński i kopułę bazyliki św. Piotra w Rzymie. Sztukę Michała Anioła trudno w pełni zrozumieć bez poznania jego poezji, dlatego na koniec wybraliśmy fragmenty sonetów. Gościem Jerzego Jopa był dr hab. prof. UJK w Kielcach Piotr Rosiński, historyk sztuki.
    48 mins
  • Portugalia. Część 3. Na Szlaku Historycznych Wiosek
    Jul 27 2024
    W „Muzycznych podróżach po Europie” wybraliśmy się na wędrówkę liczącym ponad 600 km spektakularnym szlakiem GR22 zwanym Grande Rota das Aldeias Historicas de Portugal, czyli Wielkim Szlakiem Historycznych Wiosek Portugalii. Trasa ta została wyróżniona pieczęcią Leading Quality Trails - Best Of Europe przez European Ramblers Association, certyfikatem wskazującym najlepsze miejsca do uprawiania turystyki pieszej w Europie.
    Odkrywaliśmy przesiąknięte historią i kulturą miejscowości rozsiane po krainie Beiras. To prawdziwe skarby, w których kamienne domy, średniowieczne kościoły, imponujące zamki i malownicze uliczki przenoszą nas do innych czasów. Żywe skanseny, gdzie wciąż mieszkają ludzie.
    Byliśmy w dziewięciu z dwunastu miejscowości tego szlaku, a przy okazji w innych, leżących obok, które swobodnie mogłyby się znaleźć na GR22. Odwiedziliśmy też miejsca, gdzie produkuje się wino Mateus i Porto.
    Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
    53 mins

What listeners say about MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.