MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT  Por  arte de portada

MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

De: Radio Kielce
  • Resumen

• Każda podróż jest przygodą, dostarcza wrażeń, ale jednocześnie kształci. Zapraszamy do podróżowania z Radiem Kielce – „Muzyczne podróże” w soboty po godz. 10. Wszystkie audycje „Muzyczne podróże” są dostępne do odsłuchania na portalu podcasty.radiokielce.pl.
    Copyright Radio Kielce
activate_primeday_promo_in_buybox_DT
Episodios
  • Portugalia. Część 3. Na Szlaku Historycznych Wiosek
    Jul 27 2024
    W „Muzycznych podróżach po Europie” wybraliśmy się na wędrówkę liczącym ponad 600 km spektakularnym szlakiem GR22 zwanym Grande Rota das Aldeias Historicas de Portugal, czyli Wielkim Szlakiem Historycznych Wiosek Portugalii. Trasa ta została wyróżniona pieczęcią Leading Quality Trails - Best Of Europe przez European Ramblers Association, certyfikatem wskazującym najlepsze miejsca do uprawiania turystyki pieszej w Europie.
    Odkrywaliśmy przesiąknięte historią i kulturą miejscowości rozsiane po krainie Beiras. To prawdziwe skarby, w których kamienne domy, średniowieczne kościoły, imponujące zamki i malownicze uliczki przenoszą nas do innych czasów. Żywe skanseny, gdzie wciąż mieszkają ludzie.
    Byliśmy w dziewięciu z dwunastu miejscowości tego szlaku, a przy okazji w innych, leżących obok, które swobodnie mogłyby się znaleźć na GR22. Odwiedziliśmy też miejsca, gdzie produkuje się wino Mateus i Porto.
    Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
    53 m
  • Wędrówki w czasie po muzeach Europy
    Jul 20 2024
    Dokładne zwiedzanie wielu z muzeów i galerii sztuki, w których dziś byliśmy, może zająć nawet kilka dni, dlatego w „Muzycznych podróżach po Europie” skupiliśmy się tylko na wybranych dziełach. Na naszej trasie znalazły się: Muzeum Pergamońskie w Berlinie, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Muzeum Narodowe w Krakowie, Galeria Uffizi we Florencji, Pinakoteka w Watykanie, Rijksmuseum w Amsterdamie, Galeria Mauritshuis w Hadze, Muzeum Prado w Madrycie, Galeria Borghese w Rzymie, Królewskie Muzea sztuk Pięknych w Brukseli, Luwr i Musee Marmottan Monet w Paryżu, Muzeum Vincenta van Gogha w Amsterdamie i Muzeum Picassa w Barcelonie. Podróżowaliśmy ze sztuką od średniowiecza aż po XIX wiek. Gościem Jerzego Jopa był dr hab. prof. UJK w Kielcach Piotr Rosiński, historyk sztuki.
    54 m
  • Portugalia. Część 2. Klify nad Atlantykiem i najstarszy uniwersytet
    Jul 13 2024
    W „Muzycznych podróżach po Europie” poznaliśmy główne punkty na turystycznej mapie wybrzeża Algarve: Przylądek Świętego Wincentego, czyli najbardziej wysuniętą na południowy zachód część Europy, przylądek Sagres i klify Ponta da Piedade obok Lagos, a także miasta Tavira i Faro. Powracając do regionu Alentejo zatrzymaliśmy się w miejscowościach Mertola i Serpa. W regionie Beira zwiedziliśmy Coimbrę, miasto narodzin sześciu królów Portugalii z najstarszym uniwersytetem na liście UNESCO. Byliśmy w Aveiro, „portugalskiej Wenecji”, w Viana do Castelo i Ponte de Lima, a w Parku Narodowym Peneda-Geres szukaliśmy starych, kamiennych spichlerzy. Poznaliśmy też legendę związaną z kogucikiem z Barcelos. Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
    57 m

Lo que los oyentes dicen sobre MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Calificaciones medias de los clientes

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.