• מקור להשראה: רעיון גדול באריזה קטנה

  • By: Beit Avi chai
  • Podcast

מקור להשראה: רעיון גדול באריזה קטנה  By  cover art

מקור להשראה: רעיון גדול באריזה קטנה

By: Beit Avi chai
  • Summary

  • גם מסע לימוד של רעיונות גדולים ועמוקים יכול להתחיל בפרק אחד. ״מקור להשראה״ הוא פודקאסט יומי בהנחיית ליאור טל שדה, שמתמקד בכל פרק בטקסט קצר שבכוחו להעניק לנו השראה, ולעורר אותנו לחשיבה ולעשייה. מוזמנות ומוזמנים לשלב בסדר היום כמה דקות של העמקה ברעיון גדול המוגש באריזה קטנה, שיוסיף לחלחל ולהתגלות גם הרבה אחרי ההאזנה.

    © 2024 מקור להשראה: רעיון גדול באריזה קטנה
    Show more Show less
activate_primeday_promo_in_buybox_DT
Episodes
  • פרק 11 - נתן אלתרמן: אלמנת הבוגד
    Jun 30 2024

    ״יישמר נא זכרה של אותה ׳חקירה׳ / ושל ׳דעת קהל׳ מתערבלת / השופטת כג’יפ בנסיעה-מהירה / עם תיבת בלמים מקולקלת!״ (נתן אלתרמן, מתוך טורו ״אלמנת הבוגד״). משפט השדה של מאיר טוביאנסקי, קצין צה״ל שנחשד בריגול והוצא להורג על לא עוול בכפו, טלטל את החברה הישראלית בימיה הראשונים. היום נחזור לטור של אלתרמן שבו התייצב לצד אלמנתו של טוביאנסקי במאבק לטיהור שמו, ונשאל כיצד הסכנות שאלתרמן התריע מפניהן עודן נוכחות בחיינו.

    Show more Show less
    15 mins
  • פרק 10 - פרשת שלח: לא תתורו
    Jun 27 2024

    בפרשת שלח מופיע הציווי ללבישת הציצית, שתזכיר לנו לקיים את המצוות ולא לתור אחרי הלב ואחרי מראה העיניים. בעקבות הציווי הזה, נכיר את מושג ה״הינד״ (nudge) הלקוח מעולם הכלכלה ההתנהגותית, נשאל האם הציצית היא הניסיון הראשון בהיסטוריה ליצור מעין ״הינד״ שכזה, ונהרהר בצורה ביקורתית באיסור ללכת בעקבות הלב והעיניים.

    Show more Show less
    15 mins
  • פרק 9 - זאב ז'בוטינסקי: חמשת הממים
    Jun 26 2024

    בניגוד ל״שלושת הכ״פים״ ששולטים לא פעם בפוליטיקה – כסף, כוח וכבוד, זאב ז'בוטינסקי חשב שייעודה של ההנהגה הוא לספק לאזרחים את ״חמשת המ״מים״: מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא. בפרק נחזור לצרכים הקיומיים הבסיסיים שהגדיר ז׳בוטינסקי, ונשאל האם הם יכולים להיות בסיס למצע חברתי משותף בישראל של ימינו.

    Show more Show less
    14 mins

What listeners say about מקור להשראה: רעיון גדול באריזה קטנה

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.