مرکز عدالت برای کودکان و نوجوانان

By: Juvenile Justice Centre
  • Summary

  • مرکز عدالت برای کودکان و نوجوانان هدف دارد تا برای نوجوانان در منطقه، سیاست گذاران، وکلای مدافع، متخصصین، ارایه دهندگان خدمات و علاقمندان خدمات آموزشی و اطلاع رسانی درخصوص فرایندهای رو به ظهور در منطقه ارائه دهد. این تلاش با هدف بهبود پایبندی به کنوانسیون حقوق کودک و دیگر استانداردهای بین المللی حقوق بشردر منطقه صورت می گیرد.
    Juvenile Justice Centre
    Show more Show less
activate_primeday_promo_in_buybox_DT
Episodes
  • آگاهی برای همه – بخش دهم
    Jul 31 2024

    در این اپیزود، به عنوان دومین اپیزود موضوع سوگ و فقدان، قصد داریم به برخی از واکنش‌های شایع و احتمالی افراد سوگوار در مواجهه با تجارب فقدان بپردازیم و ابرازات کلامی و غیرکلامی در فرهنگ ایرانیان را در مواجهه با سوگ مرور کنیم.

    Show more Show less
    16 mins
  • آگاهی برای همه – بخش نهم
    Jul 25 2024

    شما به نهمین اپیزود از سری پادکست‌های “آگاهی برای همه” گوش می‌دهید.
    در این اپیزود، به برخی از انواع سوگ‌های تروماتیک در جامعه ایران اشاره می‌کنیم و در مورد سه پدیده تروماتیکِ ناپدیدسازی قهری، زندانی شدن و تبعید و کوچ اجباری به عنوان تجارب تروماتیک و سوگ‌آور، و تأثیرات این تجارب بر افراد مختلف، گفتگو خواهیم کرد.

    Show more Show less
    25 mins
  • چرا اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی دچار فراموشی شده؟ - بخش سوم
    Jul 25 2024

    گفتگو با احسان حقی وکیل دادگستری

    احسان حقی در بخش سوم و پایانی این گفتگو، از زاویه جرم شناسی به مساله نگاه کرده و می‌گوید: وقتی به کسی شناسنامه تعلق نمی‌گیرد یعنی تحت تبعیض‌های گسترده قرار دارد. هر کجا می‌رود از او شناسنامه می‌خواهند و او از کودکی با تبعیض آشنا می‌شود و کودکی که مدام قربانی تبعیض می‌شود، پتانسیل رفتارهای بزهکارانه پیدا می‌کند. سیستم فکر می‌کند با پاک کردن صورت مساله، مساله حل می‌شود، حال آنکه چه به این افراد شناسنامه بدهند چه ندهند، اینها در جامعه حضور دارند و اگر افراد جامعه در مسیر درست هدایت نشوند، آموزش درست دریافت نکنند مضار بسیار بیشتری برای جامعه خواهند داشت.

    Show more Show less
    17 mins

What listeners say about مرکز عدالت برای کودکان و نوجوانان

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.